اخبار برگزیده

کسب رتبه چهارم مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در هشتمین دوره ارزیابی

هشتمین دوره ارزیابی و رتبه بندی آزمایشگاه های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی وفن آوری ریاست جمهوری مطابق عملکرد سال 1400 توسط شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام گردید. بر این اساس و از بین 430 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور، 415 آزمایشگاه در این ارزیابی حضور داشتند.

عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس سه شاخص ، «مشتری مداری و اندازه گیری رضایت مشتریان»، «فعالیتها و همکاری شبکه‌ای» و «کارکرد ریالی و تعدادی آزمایشگاه» اعلام می شود که بشرح ذیل، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در رده چهارم مجموع و همچنین رده اول در میان مراکز دولتی قرار گرفت.


- بنیاد علوم کاربردی رازی- رتبه اول- امتیاز 772
- مرکز پژوهش متالوژی رازی- رتبه دوم- امتیاز 720
- شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد- رتبه سوم- امتیاز 667
- مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران- رتبه چهارم- امتیاز 593
ضمنا امتیاز این مرکز بر اساس شاخص دوم - شاخص فعالیتها و همکاری شبکه‌ای - با امتیاز 173 در رده سوم مجموع و رده اول در بین تمامی مراکز و دستگاه های دولتی قرار گرفته است.
لازم به ذکر است در 13 سال گذشته، هیچ مرکز دولتی نتوانسته ثبات و جایگاه رفیع مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران را در رده بندی سالانه شبکه آزمایشگاهی کسب نموده و استمرار بخشد. به نحوی که این مرکز چندین بار با کسب رتبه های اول، دوم، سوم و چهارم همواره بین 5 مرکز برتر کشور قرار گرفته است.
بر اساس گزارش خدمات آزمایشگاهی ارایه شده در سال 1400، مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در بین 20 رتبه اول، 11 مرکز از بخش خصوصی و 4 مرکز از مراکز تابعه وزارت علوم نیز حضور دارند.
همچنین در این رده بندی، جایگاه برخی از مراکز و پژوهشگاه های مشابه این مرکز در سایر دستگاه های دولتی و نیز رقبای بخش خصوصی مطابق شرح ذیل می باشد:

 

 

- مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف- رتبه 5
- آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی- رتبه 10
- آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران- رتبه 13
- پژوهشگاه رنگ- رتبه 21
- سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور- رتبه 25
- پژوهشگاه مواد و انرژی- رتبه 121
- شرکت کانساران بینالود- رتبه 276
- شرکت مطالعات مواد معدنی زرآزما تهران- رتبه 323
همان طور که ملاحظه می شود، با تمامی محدودیت ها و موانع، عملکرد و جایگاه این مرکز در مقایسه با سایر رقبا و مراکز، بسیار قابل قبول می باشد. ثبات عملکرد در طول سالهای متمادی از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در سطح ملی، مجموعه ای با کیفیت و دارای اعتبار در 3 شاخص مهم هزینه، زمان و کیفیت نتایج آزمون می باشد که حاصل عملکرد سیستمی و بر پایه به کارگیری استانداردهای مدیریتی و آزمایشگاهی و توانمندی متخصصین مرکز می باشد.

نشانی :
کیلومتر9 اتوبان کرج قزوین-جنب کارخانه سوپا-انتهای بلوار کاوش-شهرک تحقیقاتی کاوش-مرکز تحقیقاتی فرآوری مواد معدنی ایران

کد پستی: 3365166534
تلفن: 32106000-۰۲۶
تلفن: ۷۶-۳۴۷۶۲۲۷۳-۰۲۶
نمابر: ۳۴۷۶۲۲۷۲-۰۲۶

جهت انجام خدمات تخصصی و آزمایشگاهی درخواست کتبی خود را به این آدرس ایمیل کنید
customer @ imprc.ir

شماره ارتباط با مشتری:219-213

شماره مسئول و مشاور بازرگانی:220